کمربند چرم چیست؟ چرا از چرم در تهیه کمربند استفاده میشود؟ این سوالات و سوالات دیگر را در این مقاله بررسی کرده ایم تا در هنگام خرید کمربند چرم انتخاب درست و خوبی داشته باشید.

چرم چیست؟

چرم ماده ی طبیعی و منعطف است که از پوست خام جانوران گرفته میشود و با فرایند دباغی شدن از ماده ای فساد پذیر به مانده ای پایدار تبدیل میشود

کمربند چرم چیست

اولین کارخانه ی چرم سازی در ایران.

درسال ۱۳۱۱ اولین کارحانه ی مدرن چرم سازی در ایران ساخته شد و پس از آن به تدریج کشور در این صنعت پیشرفت کرد

کارخانه چرم سازی ایران

کمربند زیباکننده است یا جذابیت ها را از بین میبرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است چرا که در هر جنسی یا در هر وسیله ای تعدادی مناسب و تعدادی فاجعه اند، کمربند هم از این ماجرا مثتثنا نیست. ابزار و وسیله ای که مناسب انتخاب بشود باعث زیبایی بیشتر میشود و برعکس آن نیز میتواند صادق باشد. کمربند یکی از مهمترین لوازم جانبی برای شماست. این وسیله مخصوصا برای آقایان اگر درست انتخواب شود زیبایی شما را چندین برابر میکند.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی!

همواره افراد برایشان این سوال بوده که فرق چرم طبیعی و مصنوعی در چی است و چگونه فرق این دو را پیدا کنند؟ اکثرا از فروشنده ها سوالاتی مانند «تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در چیست؟»، «آیا چرم شما اصل است یا مصنوعی؟» میپرسند. و اما جواب این سوال همیشگی:

نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

۱لمس کردن (حس چرم طبیعی)

هنگامی که چرم مصنوعی را لمس میکنید احساس خشکی و سردی به آدم دست میدهد دقیقا بلعکس چرم طبیعی که با لمس آن احساس نرمی و گرم بودن را حس میکنیم دیگری اینکه اگر چرم طبیعی را با ناخن خراشی در آن ایجاد کنید به سرعت واکنش نشون میدهد و کمی چروکیده میشود اما چرم مصنوعی اینگونه نیست .

۲بو کردن (بوی چرم طبیعی)

چرم مصنوعی اغلب بوی شیمیای و الیاف مصنوعی میدهد . و برخی از تولید کنندگان برای رفع ای بو راه حل هایی اندیشیدن که چرم مصنوعی با بوی چرم اصیل تولید کنند اما این بو ماندگار نیست و خیلی زود ازبین میرود. چرم طیبی بوی متمایز و نسبتا خوشی دارد که بسته به نوع محصول متفاوت است .

بوی چرم طبیعی

۳- حرارت دادن (مقاومت چرم طبیعی)

وقتی که به چرم طبیعی حرارت داده میشود پس از سرد شدن به حالت اول خود باز میگردد اما چرم مصنوعی با حرارت فندک یا کبریت به سرعت چروکیده و خشک میشود.

تست حرارت چرم

۴- تست رطوبت (رطوبت پذیری چرم طبیعی)

یکی دیگر از این راه ها تست رطوبت است بدین گونه که اگر چرم طبیعی باشد و چند قطره آب بروی آن بریزید به سرعت جذب میشود اما چرم مصنوعی قطرات آب را از خود دفع میکنند .

نکته: این آزمایش را فقط با چند قطره آب انجام دهید زیرا چرم در اثر رطوبت زیاد از بین میرود. به مقاله نگهداری چرم طبیعی مراجعه کنید.

 

۵خم کردن (انعطاف پذیری چرم طبیعی)

یکی دیگر از ساده ترین و رایج ترین راه ها برای تشخیص چرم اصل تست انعطاف پذیری است اینطور که چرم طبیعی به راحتی خم میشود و بعد از رها کردن به حالت اولیه باز میگردد و چین و چروک آن برطرف میشود. درصورتی که چرم مصنوعی به سختی خم میشود و بعد از رها کردن چروک هایش باقی میماند.

 

۶مقدار وزن (سنگین بودن چرم طبیعی)

چرم طبیعی سنگین و چرم مصنوعی سبک است. چرم ساخته شده از پوست بُز به طور قابل توجهی سبک‌تر از چرم گاو است، اما چرم مصنوعی حتی سبک‌تر از هر دو آن‌ها است. حتی در بین چرم‌های طبیعی نیز، «چرم دانه دار کامل» وزن بیشتری نسبت به چرم اصلاح شده دارد، زیرا چرم اصلاح شده جهت داشتن سطحی صاف ساییده شده است، به همین دلیل ضخامت چرم کاهش و وزن آن نیز کم شده است.

یک کمربند به چه صورت عمل میکند؟

اگر عملکرد یک کمربند را به طور کامل به شما توضیح دهیم، باید بگوییم کمربند یک اکسسوری است که کل کمر شما را برای ثابت نگه داشتن شلوار احاطه می‌کند. این باند یا تسمه‌ای که به به دور کمر شما چرخیده است در آخر با یک سگک بسته میشود و در نهایت شلوار شما را ثابت می‌کند. سگک کمربند زیبایی منحصر به فردی را در استایل شما به وجود می آورد.

بنابراین ست شدن کمربند با سایر لباسهای شما میتواند در افزایش زیبایی پوشش شما کمک کند.

چگونه کمربند بر روی شلوار قرار میگیرد؟

یکی از پر اهمیت ترین مسائل ، نحوه قرارگرفتن کمربند چرم مردانه بر روی شلوار است. اگر بیش از حد تنگ و یا گشاد باشد، می تواند ظاهر شما را نامرتب نشان دهد. بهتر است هنگام خرید کمربند، به جنس و مدل شلوار‌تان توجه کنید. اکثرا کمربند با کیف و کفش که دو عنصر چرمی دیگر در استایل هستند و یه مثلث جذاببت را ایجاد میکنن ، ست می شود؛ اما از آنجایی که محل قرارگیری آن روی شلوار است، باید به تناسب آن با شلوار نیز توجه کرد. به طور کلی کمربند باید طوری روی شلوار قرار گیرد که دور کمر شلوار را فشرده و نافرم نکند. یک قانون کلی در مورد اندازه کمربند و سایز کمر وجود دارد که می‌گوید، اگر سایز شلوار شما ۳۴ است بهتر است تا از کمربندی با سایز ۳۶ یا ۳۸ استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *