برای خرید هر کالایی نیاز به راهنمایی هست بخصوص کالاهایی که هم نوع اصلی و هم نوع تقلبی دارد. راهنمای خرید دستبند برای خرید یک دستبند مناسب چرم کمک میکند. دستبند از جمله زیورآلاتی است که به نسبت دیگر زیورآلات راحت تر استفاده میشود. طرح‌های متفاوتی از دستبند با جنس‌ها و کیفیت‌های مختلف در دنیای مد وجود دارد. علاوه بر خانم‌ها، آقایان نیز می‌توانند از این اکسسوری زیبا بهرهمند شوند.

چه مواردی را در هنگام خرید دستبند باید رعایت کرد؟

درموقع خرید این اکسسوری دستبند چرم مانند خرید گردنبند مواردی هست که حتما باید به آن توجه کنید. مدل‌های مناسب  از این اکسسوری ظاهر شما را جذاب‌تر می‌کند. در این مقاله ما فهرست کاملی از مواردی که به شما راهنمایی می‌کند تا بهترین و مناسب ترین دستبند چرم را انتخاب کنید به نگارش درآورده‌ایم.

نکاتی که در خرید دستبند مهم هستند

این اکسسوری نوعی وسیله تزیینی است که انسان‌ها بر مچ خود می‌بندند. در گذشته این شی تزیینی از جنس استخوان، سنگ و یا چوب و… بوده است. در حالی که اکنون این اکسسوری زیبا از جنس‌های مختلف مانند طلا، نقره، چرم، سنگ و یا ترکیبی از هر کدام از این‌ها ساخته می‌شود. از دستبندها علاوه بر موارد تزیینی می‌توان در موارد دیگری استفاده کرد مانند دستبندهای سلامتی.

خرید دستبند علاوه بر نوع و جنس آن، می‌تواند یک انتخاب عالی برای ست کردن با لباس‌ها و دیگر اکسسوری‌های شما باشد. برای مثال مدل و طرح ساعت، کیف، و دستکش، شما  می‌تواند گزینه‌هایی باشند که در انتخاب مدل مناسب دستبند به شما کمک کنند.

یکی از کاربردهای دستبند، جدا از جنبه زینتی؛ می‌تواند پوشاندن ناحیه مچ دست و پر کردن باریکی این ناحیه باشد. در چنین مواردی خرید دستبند ضخیم و یا با طراحی شلوغ، گزینه ی مناسبی خواهد بود.

سایز مناسب برای خرید دستبند چیست؟

یکی از نکات مهم در انتخاب دستبند، سایز مناسب است. دستبند شما نباید خیلی تنگ و یا خیلی آزاد باشد که از دست سر بخورد ؛ زیرا در صورت تنگی رد آن بر روی دست شما باقی می‌ماند و در صورت گشاد بودن، زیاد حرکت می‌کند و امکان افتادن آن از دستتان وجود دارد.

دو مرحله بری تشخص دادن سایز دستبند وجود دارد:

دور مچ خود را از قسمتی که استخوان دارد با استفاده از متر پارچه‎‌ای یا لاستیکی اندازه بگیرید.

در صورت نبودن متر،استفاده از یک نوار کاغذی منعطف و نازک می‌تواند وسیله مناسبی برای اندازه گیری سایز مچ شما باشد. دقت کنید که نوار کاغذی شما نباید خیلی پهن باشد زیرا سایز دست شما را یک تا سه سانتی‌متر بزرگتر نشان می‌دهد. سپس نوار را دور مچ خود قرار دهید و در آن قسمت که همدیگر را همپوشانی کرده‌اند علامت بزنید. سپس بوسیله خط‌کش اندازه را بدست بیاورید.

در مرحله دوم اندازه‌هایی را که به دست آورده‌اید با سایزهای زیر مطابقت دهید تا اندازه دستبند خود را به دست بیاورید.

لازم به ذکر است که به هنگام انتخاب نمونه های زنجیری شما آزادی بیشتری در انتخواب دارید، اما در مورد دستبندهای مدل تسبیحی باید ۵/۱ سانت سایز را بیشتر بگیرید. و نکته دیگر اینکه در طول روز و در گرما و سرما  امکان تغییر سایز وجود دارد،پس بهتر است که چند بار سایز دست خود را اندازه بگیرید تا اندازه دقیق دستتان را به دست آورید.

Check our bestsellers!

انواع مختلفی دستبند های چرم

تعدادی از آن ها تنها چرم هستند. تعدادی چرم در کنار پلاک های طلا هستند ، تعدادی چرم در کنار نگین، سنگ یا مهره و تعدادی چرم در کنار بافت هستند. این تنوع باعث شده تا هر شخص بتواند  مدل دلخواه خود را انتخاب کند.

نکاتی در باره نگهداری بهتر از دستبند چرم که حتما باید بدانید:

در مجاورت با رطوبت زیاد نباشد

رطوبت یکی از دلایل پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ و لک شدن چرم است. اگر از دستبندهای چرم در فعالیت روزمره استفاده می کنید مراقب باشید که با آن به حمام یا شنا نروید. همچنین در هنگام شست وشوی دست و صورت یا آن را از دست خارج کنید یا با یک دستمال خشک کنید. در چرم های صد در صد طبیعی احتمال کپک زدن نیز وجود دارد.

دور از نور آفتاب

نور خورشید برای زمان طولانی می تواند تغییرات بدشکلی در چرم ایجاد کند. این تغییرات شامل تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن آن است.

لک شدن

در زمان استفاده از دستبندهای چرمی اگر مواد آرایشی بهداشتی یا هر نوع ماده دیگری به آن برخورد کند ممکن است لکی روی آن ایجاد شود. در این مواقع بهتر است به سرعت لکه را برطرف کنید اما مراقب باشید که هر راهی مناسب از بین بردن لکه نیست و ممکن است آسیب جدی تر و بدتری به چرم وارد کند. بهترین راه برطرف کردن لکه با استفاده از یک پارچه نم دار است.

شوینده ممنوع

شوینده های شیمیایی، شامپو، صابون و… هر کدام ممکن است باعث آسیب جدی به چرم شود. تنها برای  ازبین بردن لکه های قدیمی می توان از مخلوط آب و مقداری بسیار کمی صابون استفاده کرد.

خراش

متاسفانه به دلیل جنس چرم ممکن است اگر از دستبند به مدت طولانی استفاده شود خراش های کوچکی روی آن بیفتد این مسئله اجتناب ناپذیر است و راه حلی برای آن نیست. همچنین دستبند باید دور از اشیا تیز باشد. اگر به صورت روزمره از دستبند استفاده می کنید و کار شما به شکلی است که اشیا نوک تیز اطراف شما هستند بهتر از قبل از انجام کار دستبند را از دست خارج کنید.

واکس زدن

نه تنها دستبند چرم بلکه هر محصول چرم دیگری باید به صورت مرتب واکس زده شود. واکس علاوه بر حفظ سلامت چرم باعث زیبایی بیشتر آن نیز می شود. پس بهتر است در هنگام خرید ، واکس مخصوص دستبند را هم تهیه کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید دستبند به آن توجه کرد:

جنس چرم دستبند

اگر دستبند چرم را از گالری مورد اعتماد خریداری کنید می توانید از پوسته پوسته و فرسوده نشدن آن اطمینان حاصل کنید. دستبند مناسب با توجه به استفاده شخصی، رنگ پوست و ظرافت مچ دستتان دستبند را تهیه کنید.

قفل دستبند

قفل ها باید در کنار استحکام و باز شدن روان ، راحت نیز باشند تا شما را در هنگام استفاده به دردسر نیندازند. هر چند شاید مهم بهنظر نرسد اما قفل دستبند هم باعث زیبایی دستبند چرم و هم باعث دوام آن میشود.

 دستبند را به دست راست ببندیم یا چپ؟

هیچ قاعده ای در این مورد وجود ندارد و تنها سلیقه شخصی تایید کننده آن است. بعضی از افراد دوست دارند که ساعت و دستبند در یک دست باشد به همین دلیل دستبند را به دست چپ می بندند. بعضی دیگر تمایل دارند دستبند در دست راست و ساعت در دست چپ باشد تا این دو بدون تماس و دور از آسیب از برخورد با یکدیگر باشند.

تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی

اگر چرم طبیعی را لمس کنید متوجه خواهید شد همه جای آن یک دست نیست و ضخامت و نازکی در سطح چرم متفاوت است.

اگر چرم طبیعی را زیر نور ببرید متوجه خواهید بعضی از قسمت ها مات و بعضی دیگر براق هستند چرا که چرم طبیعی نور را به صورت یکسان منعکس نمی کند.

رویه داخلی چرم مصنوعی از فوم ساخته شده اما رویه داخلی چرم طبیعی پرز مانند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *