نکات مهم در خرید کمربند چرم مردانه

کمربند هرچند ممکن است جزء کوچکی از ستِ لباس به نظر آید، اما علاوه بر نگهداری لباس، تناسب و زیبایی کمربند نقش مهمی در لباس پوشیدن مردها ایفا میکند. به همین علت انتخاب و خرید کمربند چرم مردانه مناسب که به ظاهر شما بیاید و باز و بسته کردن آن برای شما راحت باشد و کیفیت و دوام بالایی هم داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

انواع کمربند مردانه

به طور کلی دو نوع کمربند داریم: نوع معمولی و نوع رسمی. با دقت به ظاهر هر کمربند میتوان نوع آن را تشخیص داد. اگر کمربند به پهنای انگشت شستتان بود، معلوم میشود که کمربند مخصوص لباسهای رسمی است. کمربندهای اسپرت معمولاً رنگهایی براق دارند، درصورتیکه کمربندهای رسمی رنگ و بافتهایی صاف و مات دارند.

طول کمربند مردانه

در کمربند رسمی پس از بسته شدن باید فقط چند سانت از چرم در سمت چپ سگک باقی بماند. به عبارت بهتر بعد از بستن این نوع کمربندها تنها چند سانت بعد از حلقه کمربند باقی می‌ماند و در قسمت زیر حلقه کمربند قرار می‌گیرد. طول کمربندهای رسمی معمولا با سایز شلوار اندازه گیری می‌شوند. کمربند رسمی خود را دو یا سه سایز بزرگتر از شلوارتان انتخاب کنید تا به یک اندازه مناسب برسید. در خرید کمربند چرم مردانه به این نکته توجه کنید تا کمربند مناسبی داشته باشید.

سگک کمربند مردانه

سگک کمربند بخصوص در کمربندهای چرم، یکی از اجزای مهم کمربند هست به ظاهر آن را میتواند زیباتر کند. البته کارکرد اصلی سگک کمربند نگهداری کمربند بر روی لباس است که هرچه کار با آن راحت تر باشد، مناسب تر است.

هر چه سگک کمربند شما بزرگ‌تر باشد، کمربند شما غیر رسمی‌تر خواهد بود. کمربندهای رسمی دارای سگک‌های کوچک و صاف هستند و باریک‌تر از کمربندهای اسپرت هستند. سگک‌های بزرگ با فرم هلالی و گرد در کمربندهای اسپرت استفاده می‌شوند.

تقریبا تمام کمربندهای رسمی دارای سگک طلایی و یا نقره‌ای هستند.

رنگ کمربند

کمربند چرم مردانه همانطور که مشخص است از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته میشود و بخصوص در چرم طبیعی رنگ کمربند بستگی به چرم استفاده شده در آن دارد.

در انتخاب رنگ کمربند میتوان به سایر ملزومات لباس توجه کرد و با توجه به رنگ آنها، رنگ کمربند را انتخاب کرد. این قانون هم در ست‌های رسمی و هم در ست‌های اسپرت و غیر رسمی وجود دارد هرچند قانون الزامی نیست. برای مثال کفش چرم قهوه‌ای با کمربند چرم قهوه‌ای و کفش چرم مشکی با کمربند مشکی، کمربند براق با کفش براق میتواند ست شود و…

انواع چرم کمربند

چرم طبیعی ممکن است از انواع مختلفی از پوست حیوانات به دست بیاید که هرکدام ویژگیهایی دارند. البته چرمی که به طور معمول استفاده میشود، چرم گاوی است. طبیعی بودن چرم شاید اولین و مهمترین ویژگی چرمی است که در کمربند استفاده شده است که البته تشخیص چرم اصل طبیعی خود راهکارهای مخصوص به خود را دارد.

چرم گوساله

تقریباً اکثر کمربندهایی که در فروشگاه ها و بوتیک های لباس و محصولات چرم دیده می شود از چرم گوساله است. فکر نکنید زیاد بودن آن نشان دهنده ی عدم مرغوبیت آنها است بلکه اتفاقا چرم گوساله برای کمربند چرم مردانه، هم برای کمربندهای صاف و براق رسمی و هم کمربندهای پهن و کلفت اسپرت بسیار عالی و مناسب است.

چرم شترمرغ

می توان گفت که زیباترین و خوشرنگ ترین چرم کمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا که ساخت این نوع کمربند بسیار دشوار است، زینه تولید آن بسیار بالاست در نتیجه هزینه نهایی آن نیز برای علاقه مندان چرم بالا میرود.

چرم سوسمار

می توان گفت این نوع کمربند گرانترین نوع است. قیمت کمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن یعنی چرم تمساح و کروکودیل تا چند میلیون تومان هم می رسد به همین علت نسبت به چرم گوساله فراوانی کمتری دارد.

نکته پایانی در خرید کمربند چرم مردانه

با توجه به مطالب ذکر شده میتوان کمربندی که با سلیقه و تیپ شما تناسب داشته باشد و از طرفی از یک چرم مناسب درست شده باشد، تهیه کنید. البته همیشه این را مد نظر داشته باشید که برای داشتن یک خرید خوب، خرید از یک فروشگاه معتبر چرم بسیار مهم میباشد. چرا که خیال شما را از بابت کیفیت و قیمت محصولات چرمی راحت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *